בעולם הדיגיטלי והעמוס של היום, אין ספק שמיתוג עסקי הוא נדבך בסיסי וחשוב להצלחה של העסק. מיתוג מאפשר לעסקים וחברות שונות לייצר את הזהות הייחודית שלהם, דבר שמוביל לבניית אמון עם הלקוחות, ולהניע לצמיחה של העסק. אז מהם מרכיבי המפתח של מיתוג עסקי אפקטיבי? מדובר בתהליך פשוט יותר ממה שחשבתם! במאמר זה נפרט הכל על מיתוג עסקי, כך שתהיה לכם היכרות מעמיקה עם התחום.
מצבו של העסק בתוך השוק
אחד הדברים הראשונים שתעשו בזמן מיתוג עסקי הוא לחשוב על המיקום של העסק בשוק הנוכחי וכיצד ניתן לבדל אותו. בשלב זה יש להעריך את הייחודיות של העסק על פני כל האחרים- מה הופך דווקא אותו לעסק שירצו לרכוש ממנו מוצרים או שירותים? מול איזה בעיות העסק עומד בשוק הנוכחי? מה מצפים מהעסק להיות? באמצעות זיהוי של כל אלה ניתן יהיה להתחיל לבנות את מיתוג העסק.
ניתוח קהל היעד
כשמתחילים לבנות את זהות העסק באמצעות המיתוג שלו, יש חשיבות גדולה לזיהוי והבנת קהל היעד. באמצעות אנשי מקצוע תוכלו לקבל תובנות רבות בנוגע להעדפות של לקוחות, מי הם מבחינה גיאוגרפית ודמוגרפית וכדומה. כל הנתונים הללו יוכלו לעזור להתאים את המסרים שלכם, לבחור את ערוצי התקשורת הנכונים ולעצב חווית לקוח מותאמת אישית. על ידי יצירת חיבור עם קהל היעד שלכם- תוכלו לבנות נאמנות לעסק ולמשוך לקוחות חדשים.
עיצוב ויזואלי
מדובר בחלק חשוב מאוד של מיתוג עסקי שהופך את העסק בעצם למה שהוא. חשוב לפתח זהות ויזואלית מגובשת שמשקפת את העסק שלכם ואת הסביבה בה הוא פועל. דבר זה כולל עיצוב של לוגו מתאים, בחירת תמונות ועזרים גרפיים, בחירת פלטת הצבעים שתלווה את כל הממשקים השיווקיים ועוד.
כך מייצרים עקביות במיתוג של העסק, עוזרים לו לבלוט מעל כל השאר, גורמים ללקוחות לזהות ולזכור אותו ומייצרים זהות מקצועית ואמינה.
בניית התוכן והתקשורת
מעבר לאלמנטים ויזואליים, גם המילים הן חשובות. בזמן מיתוג עסק חשוב לנסח את המסר של המותג, את השירותים שהוא מציע- וכל זה באופן שמתאים לעסק ולקהל היעד. אם אתם חברה שרוצה לפנות לקהל צעיר, הימנעו ממילים מסובכות ומשפטים ארוכים ונסחו משפטים בגובה העיניים.
אם אתם רוצים לבסס את עצמכם כחברה מקצועית, רשמית ואמינה- לכו על ניסוחים מהוקצעים יותר. גם המסרים וגם צורת ההעברה שלהם הם דברים חשובים ביותר שצריך לבנות בזמן תהליך מיתוג עסקי.
חוויית הלקוח
חשוב מאוד שתספקו עבור הלקוחות שלכם חוויה יוצאת דופן, כי בסופו של דבר כך הקהל יזכור אתכם וימליץ עליכם. את האסטרטגיה הזו ניתן לבנות בזמן המיתוג העסקי באמצעות כל האלמנטים שפירטנו למעלה. חשוב גם לבצע אופטימיזציה אחת לתקופה באמצעות מעקב אחר נתוני חשיפה, שביעות רצון הלקוחות ועוד.