אם יציגו בפניכם את הלוגו של חמישים החברות המרוויחות ביותר בעשור האחרון, סביר שתכירו כמעט את הלוגואים, ולא במקרה. חברות מצליחות ומרוויחות הן חברות שיצרו, באדיקות, זהות מובדלת וייחודית לעסק שלהם. אבל הלוגו, הסיסמה או הדוגמן בפרסומת הם רק חלק קטן מעולם המיתוג העסקי. מיתוג עסקי מעולה מייצר חוויה כוללת שמבוססת על קשר רגשי של הלקוחות עם החברה.
מה זה מיתוג עסקי?
אנחנו חיים בעולם של שפע – יש לנו הרבה יותר ממה שהיה לדורות הקודמים, באדיבות ההתקדמות התעשייתית האדירה שהפכה, תוך מאה אחת את הטכנולוגיה להייטק וההתקדמות הממוחשבת השפיעה על כל התחומים האחרים, החל בייצור וכלה בחינוך ובביטחון.
ההתקדמות המופלאה הזאת הביאה גם לשוק תחרותי, כלומר שוק שבו הצרכן יכול לבחור מבין מספר נותני שירות, שמציעים את אותו השירות. הדרך לעשות זאת היא להפוך למותג, להפוך את העסק לביטוי נרדף לערכים החשובים לו ולהשיג בידול משאר האפשרויות באותו תחום – קוראים לזה מיתוג עסקי.
למה מיתוג עסקי חשוב לעסק שלך?
בעולם העסקי המטרה היא כמעט תמיד השורה התחתונה, כלומר הרווח הכלכלי של העסק מעשייה מסוימת הוא הסיבה לעשייה. בשוק המודרני, הרוב המוחלט של העסקים נכנסים לתוך תחום עיסוק קיים שיש לו כבר שפה, מנהגים ומערכות פועלות.
אחת המטרות החשובות ביותר היא למתג את העסק ועל ידי המיתוג, להפוך את העסק ליותר ממה שהוא. כך למשל ישנם אפילו מותגים שהפכו להיות שם נפרד של המוצר, למשל פלאפון, ג'יפ, סלוטייפ ונס קפה. אלה מיתוגים יוצאי דופן.
עשו את זה קודם
מיתוג עסקי ומיתוג עסקי מחדש הם לא תחומים חדשים, אבל הם עברו תהפוכה במהלך הדורות האחרונים. בעבר, המיתוג היה שם החברה כפי שהופיע על שלטי החנויות ועל תגיות המוצרים למשל וזו הייתה הוכחה ניצחת לטיב של המוצר. היום העיקר הוא ליצור בידול בינך לבין המתחרים שלך, מיצוב של המותג בקשר לערכים שלו ושיווק והחדרה של המותג לשוק בדרכים שונות שכוללות היום שילוב של פרסום, של יחסי ציבור ושל קידום מכירות.
טיפים למיתוג עסקי מוצלח
מיתוג עסקי הוא עבודה לאנשי מקצוע שמכירים היטב את השוק ואת עולם המיתוג, ויוכלו לעזור למצוא את האסטרטגיות שמתאימות ביותר לעסק שלך. אבל גם בתחילת הדרך חשוב לדעת מהו הבסיס הערכי של העסק שלכם, של השירות שאתם מציעים או של המוצר שאתם מוכרים. בעזרת ההבנה הזו, תוכלו לייצר זהות מותג ייחודית שתבדיל את העסק שלכם מאחרים.
זכרו שבמיתוג עסקי חשוב מאוד לשמור על עקביות, ולכן כדאי לבחור שותפים מקצועיים מעולים כדי לא להזדקק לשינויים ולתיקונים בשלבים מאוחרים יותר. מיתוג מקצועי הוא הדרך האידיאלית לבניית מוניטין חיובי שיעזור בכל שלבי הכניסה והעבודה בעולם העסקי.