בחירת עורך דין רשלנות רפואית כרוכה בשיקול דעת מדוקדק, שכן לתוצאה של תיק רשלנות רפואית יכולות להיות השלכות משמעותיות על חיי המטופל. לכן כדאי לבדוק היטב את הייצוג המשפטי, והעלאת השאלות הנכונות לפני ההחלטה על עורך דין יכולה לספק תובנות לגבי ניסיונו, גישתו והתאמתו למקרה הנדון
1. מה הניסיון הקודם של עורך הדין עם רשלנות רפואית?
שאלה אחת שרלוונטית לשאול היא על הניסיון של עורך הדין במיוחד עם מקרי רשלנות רפואית. לאור האופי המיוחד של דיני רשלנות רפואית, מועיל מאוד שעורך הדין יהיה בעל רקע חזק בתחום זה. הדבר כולל הבנת טרמינולוגיה רפואית, נהלים נפוצים בתחום הבריאות וסטנדרט הטיפול הצפוי בקהילה הרפואית.
עו"ד רשלנות רפואית עם רקורד חזק ומוכח בתחום יהיה ככל הנראה בעל קשרים עם מומחים רפואיים שיכולים להעיד בבית המשפט, כמו גם בעל הבנה עמוקה כיצד לנהל משא ומתן או להתדיין במקרים כאלה בצורה יעילה.
2. מה סגנון ניהול התיקים של עורך הדין?
שאלה מרכזית נוספת נוגעת לסגנון ניהול התיקים של עורך הדין, ובמיוחד באשר לאופן שבו הוא מתקשר עם לקוחותיו. חשוב לדעת באיזו תדירות עורך הדין יספק ללקוח עדכונים על התיק ועל דרכי התקשורת המועדפות עליו, בין אם מדובר במיילים, שיחות טלפון או פגישות אישיות. גם הבנה טובה באשר למי במשרדו של עורך הדין יטפל בהיבטים שונים של התיק יכולה להשפיע על החלטת הלקוח, שכן חלק מהלקוחות עשויים להעדיף גישה אישית יותר מאשר התמודדות עם מספר חברים בצוות משפטי.
3. איך בנוי שכר הטרחה של עורך הדין?
לקוחות צריכים גם לברר לגבי מבנה שכר הטרחה של עורך הדין. מקרי רשלנות רפואית עלולים להיות יקרים לניהול, ולעתים קרובות דורשים משאבים משמעותיים על מנת להביא במסגרתם עדויות מומחים ואיסוף ראיות מפורטות. רוב עורכי הדין בתחום רשלנות רפואית עובדים על בסיס שכר טרחה, כלומר הם מקבלים תשלום רק אם הם זוכים בתיק, אך ישנם גם הסדרים אחרים מול לקוחות. בכל מקרה, הבהרת שכר הטרחה והבנת כל העלויות הנוספות שעלולות להיגרם במהלך ההליך המשפטי, חיוניות לקביעת ציפיות פיננסיות ברורות.
4. מה האסטרטגיה של עורך הדין?
לקוחות פוטנציאליים צריכים לשאול את עורך הדין לגבי האסטרטגיה שלו בתיק, כולל כיצד הוא מתכנן להמשיך בפעולה. כאן יש להבין האם עורך הדין נוטה להסדיר תיקים מחוץ לבית המשפט או אם הוא מוכן ללכת למשפט במידת הצורך. הכרת האסטרטגיה הכללית של עורך הדין יכולה לסייע בהתאמה בין ציפיות הלקוח לבין הגישה. לבסוף, כדאי לשאול איך עורך הדין מעריך את הצלחת התיק. זה כולל את חוות הדעת המקצועית שלו על נקודות החוזק והחולשה של התיק, הסבירות לתוצאה מוצלחת וכל האתגרים הפוטנציאליים שעלולים להתעורר במהלך ההליך המשפטי.